نگاهی بر پشت صحنه مهمترین فیلم‌های اسکار 2020/ روایتی از "جوکر" تا "مرد ایرلندی"

هالیوود ریپورتر به بررسی دوباره فیلم‌های سینمایی که در مهمترین بخش اسکار یعنی بهترین فیلم قرار دارند، پرداخت.

سایت هالیوود ریپورتر، در گزارشی به بررسی فیلم‌ها و انتشار تصاویر اختصاصی از پشت صحنه آن‌ها پرداخته است؛ ۹ فیلمی که در آکادمی اسکار در بخش بهترین فیلم رقابت می‌کنند.

این لیست شامل فیلم‌هایی مثل مرد ایرلندی، جوکر، روز و روزگاری در هالیوود، انگل، زنان کوچک، خرگوش جوجو، فورد در برابر فراری، ۱۹۱۷ و داستان ازدواج می‌شود. جوکر با ۱۱ نامزدی بیشترین شانس را در بین فیلم‌های نام برده دارد و در جایگاه‌های بعدی نام فیلم‌های "روز و روزگاری در هالیوود"، "مرد ایرلندی" و "۱۹۱۷" دیده می‌شود.

"جوکر"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

فیلم ۶۰ میلیون دلاری تاد فیلیپس با محوریت شخصیت آرتور فلیک (واکین فینیکس) در حالی که در طول اکرانش بیش از یک میلیارد دلار فروخت و رکورد‌های زیادی را شکست، در آکادمی اسکار هم موفق بود و یازده نامزدی کسب کرد. فیلپیس در میزگرد کارگردان‌ها گفته بود هر روز تغییراتت جدیدی را در فیلم اعمال می‌کردند؛ از جمله سکانسی که در دستشویی انجام شد. قرار بود در این سکانس جوکر، گریم صورتش را پاک و اسلحه را پنهان کند، اما در نهایت تصمیم دیگری گرفته شد.

"خرگوش جوجو"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

زمانی که کمپانی فاکس برای ساخت فیلمنامه تایکا وایتیتی که در لیست سیاه بود به توافق رسید، لازم بود که این کارگردان و نویسنده خودش نقش هیتلر را بازی کند؛ اما برای این کار مردد بود. او گفته بود: فقط نمی خواستم سایه شخصیتی که بسیار شیطانی است را روی خودم حس کنم اما در نهایت این کار انجام شد. این فیلم ۱۴ میلیون دلاری که داستان یک پسر و دوس خیالی اش را روایت می‌کند، در ۴۰ روز فیلمبرداری شد و بازیگر نقش پسر بچه این فیلم هم یک ماه قبل از آغاز فیلمبرداری پیدا شد.

"مرد ایرلندی"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

آل پاچینو و جو پشی توانستند نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل سال برای بازی در فیلم مافیایی و ۱۷۵ میلیون دلاری نتفلیکس به کارگردانی اسکورسیزی شوند. علاوه بر اینکه این فیلم ده نامزدی در اسکار ۲۰۲۰ کسب کرد، مارتین اسکورسیزی به عنوان کارگردان در قید حیاتی که بیشترین نامزدی اسکار (۹ نامزدی در بخش کارگردانی) را دارد، شناخته شد. جین رزنتال در مصاحبه‌ای گفته بود دلیلی برای هر سکانس از این فیلم وجود دارد. اسکورسیزی یک هنرمند واقعی است. ساخت این پروژه از دوازده سال پیش در ذهن مارتین اسکورسیزی و دنیرو شکل گرفت.

"فورد در برابر فراری"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

برد پیت ممکن است برای فیلم "روز و روزگاری در هالیوود" نامزد اسکار شده باشد، اما مدتی قرار بود او در فیلم "فورود در برابر فراری" به کارگردانی جیمز منگولد بازی کند. به گفته تهیه کنندگان "فورد در برابر فراری" این فیلم به مدت ۱۵ سال قرار بوده ساخته شود و برای مدتی تام کروز هم به جمع بازیگران اضافه شده بود. این فیلم که رقابت هنری فورد دوم با انزو فراری در مسابقات لمان را روایت می‌کند، توسط کریستین بیل و مت دیمون بازی شد. بیل بعد از فیلم "معاون" در مدت هشت ماه برای بازی در "فورد در برابر فراری" ۷۰ پوند (۳۱ کیلوگرم) وزن کم کرده بود.

"زنان کوچک"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

گرتا گرویگ در سال ۲۰۱۶ برای نویسندگی این پروژه انتخاب شد و نهایتاً سال ۲۰۱۸ بعد از موفقیت با فیلم سینمایی "زن پرنده" کارگردانی این فیلم را هم بر عهده گرفت. تهیه کننده این فیلم می‌گوید وقتی فیلمنامه را خوانده بود، احساس یک بیان مدرت و در عین حال کلاسیک داشته است. این فیلم سینمایی لباس‌های زیادی را نیاز داشته که گفته شده برای هر کدام ۴۰ ساعت وقت گذاشته شده است.

"انگل"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

"انگل" به کارگردانی بونگ جون هو محصولی از کره جنوبی در جوایز انجمن بازیگران با دریافت جایزه بهترین بازیگری به اولین فیلم سینمایی خارجی زبان تبدیل شد که این جایزه را دریافت می‌کند. این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره کن را نیز دریافت کرد. این فیلم ۱۲ میلیون دلاری به یک پدیده بین المللی تبدیل شد و ۱۱۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است. قرار است از این فیلم یک سریال کوتاه ساخته و از شبکه HBO پخش شود.

"۱۹۱۷"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

این فیلم به کارگردانی سم مندس داستان ماموریت دو سرباز را روایت می‌کند. بهترین فیلم و کارگردان گلدن گلوب و کسب جایزه برتر انجمن تهیه‌کنندگان از جمله افتخارات مهم این فیلم است. این کارگردان ۲۲۰ سال پیش با اولین تجربه کارگردانی خود در فیلم "زیبایی آمریکایی" موفق به دریافت جایزه اسکار شد. این فیلم شرایط متفاوتی از باقی فیلم‌ها دارد و به صورت سکانس پلانس و تک شات ساخته شده است که به گفته تهیه کننده این فیلم، هیجان انگیز‌ترین قسمت آن همین بود.

"روز و روزگاری در هالیوود"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

این فیلم سینمایی به قول خود او نامه عاشقانه اش به هالیوود بوده است و بر روی دو شخصیت کلیف بوث و ریک دالتون تمرکز می‌کند. روز و روزگاری نهمین فیلم تارانتینو است که جایزه بهترین فیلم موزیکال و کمدی گلدن گلوب و همچنین بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. در جوایز گلدن گلوب تارانتینو از پیت و دی کاپریو به عنوان بهترین زوج‌های بازیگری قرن یاد شد.

"داستان ازدواج"

از «جوکر» تا «انگل» / تصاویری از پشت صحنه فیلم‌های نامزد اسکار

نوا بامباک کارگردان این فیلم سینمایی به خاطر توجه به جزئیات مشهور است. به گفته تهیه کننده اگر می خواهید از وسایلی روی صحنه استفاده کنید، مثل اسناد قانونی، بهتر است صحت آن را سه بار چک کنید. چون او همیشه همه چیز را بررسی می‌کند. این فیلم سینمایی با موضوع طلاق با ۱۸ میلیون دلار ساخته شده و برای چهارمین بار در این فیلم بامباک و آدام درایور با یکدیگر همکاری کردند.

مراسم آکادمی اسکار ۲۰۲۰ که نود و دومین دوره این جوایز است در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به وقت ایران) برگزار خواهد شد.